Поради учням для успішного виконання завдань під час написання державної підсумкової атестації

Для успішнішого виконання завдань необхідно:

  • Пробігти очима весь текст, аби зрозуміти , якого типа завдання в ньому містяться, це допоможе налаштуватися на роботу.
  • Уважно прочитати питання до кінця і зрозуміти його сенс (характерна помилка під час тестування – не дочитавши до кінця, за першими словами вже передбачають відповідь і квапляться його вписати)
  • Якщо не знаєш відповіді на питання або не упевнений, пропусти його і відзнач, аби потім до нього повернутися.
  • Якщо не зміг протягом відведеного часу відповісти на питання, є сенс покластися на свою інтуїцію і вказати найбільш вірогідний варіант.
  • Необхідно зосередитися! Після виконання попередньої частини тестування (заповнення бланків), коли ти прояснив всі незрозумілі для себе моменти, постарайся зосередиться і забути про тих, що оточують. Для тебе повинні існувати лише текст завдань і годинник, що регламентує час виконання тесту. Квапся не кваплячись! Жорсткі рамки часу не повинні впливати на якість твоїх відповідей. Перед тим, як вписати відповідь, перечитай питання двічі і переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.
  • Почни з легкого! Почни відповідати на ті питання, в знанні яких ти не сумніваєшся, не зупиняючись на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ти заспокоїшся, голова почне працювати чіткіше і ясно, і ти увійдеш до робочого ритму. Ти як би звільнишся від нервозності, і вся твоя енергія потім буде направлена на важчі питання.
  • Пропускай! Треба навчитися пропускати важкі або незрозумілі завдання. Пам'ятай: у тексті завжди знайдуться такі питання, з якими ти обов'язково впораєшся. Просто безглуздо недобрати бали лише тому, що ти не дійшов до «своїх» завдань, а застряг на тих, які викликають у тебе труднощі.
  • Читай завдання до кінця! Поспіх не повинен приводити до того, що ти прагнеш зрозуміти умови завдання «за першими словами» і добудовуєш кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших питаннях.
  • Думай лише про поточне завдання! Коли ти бачиш нове завдання, забудь все, що було в попередньому. Як правило, завдання в текстах не пов'язані один з одним, тому знання, які ти застосував в одному (вже, припустимо, вирішеному тобою), як правило, не допомагають, а лише заважають концентруватися і правильно вирішити нове завдання. Ця ж порада дає тобі і інший безцінний психологічний ефект – забудь про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося тобі не по зубах). Думай лише про те, що кожне нове завдання – це шанс набрати бали.
  • Виключай! Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не личать. Метод виключення дозволяє у результаті сконцентрувати увагу всього на одном-двух варіантах, а не на всіх п’яти-семи (що набагато важче).
  • Заплануй два круги! Розрахуй час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях («перший круг»). Тоді ти встигнеш набрати максимум очок на тих завданнях, а потім спокійно повернутися і подумати над важкими, які тобі спочатку довелося пропустити («другий круг»).
  • Перевір! Залиш час для перевірки своєї роботи, аби встигнути пробігти очима і відмітити явні помилки.
  • Не засмучуйся! Прагни виконати всі завдання, але пам'ятай, що на практиці це нереально. Враховуй, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень трудності, і кількість вирішених тобою завдань сповна може виявитися достатнім для гарної оцінки.

Якщо часу до ДПА залишилося мало:

  1. Підготуй місце для занять;
  2. Введи в інтер'єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори;
  3. Склади план занять. Спершу визнач: хто ти — «сова» або «жайворонок», і залежно від цього максимально використовуй ранковий або вечірній час;
  4. Почни з найважчого розділу, з того матеріалу, який знаєш найгірше;
  5. Чергуй заняття і відпочинок: 40 хвилин заняття, потім 10 хвилин— перерва;
  6. Виконуй якомога більше різних тестів по предмету.
  7. Тренуйся з секундоміром в руках, засікай час виконання тестів;
  8. Готуючись до тестування, в думках малюй собі картину перемоги, успіху.